قیمت فروش زرشک خشک دانه اناری

در این متن به قیمت فروش زرشک خشک دانه اناری می پردازیم. علاوه بر این مبحث به نحوه تولید زرشک خشک پفکی و زرشک خشک دانه اناری نیز اشاره ای داریم.

  • زرشک خشک
  • زرشک پفکی
  • زرشک دانه اناری
قیمت فروش زرشک خشک دانه اناری

زرشک خشک – زرشک قائنات

 خشک کردن زرشک  عامل مهم و تاثیر گذار در کیفیت زرشک نهایی و قیمت آن است و هر یک از انواع زرشک به طریقی متفاوت برداشت و خشک می شوند و در واقع همین نحوه برداشت و خشک کردن و فرآوری محصول است که انواع زرشک را از نظر کیفی به وجود می آورد.

از مهمترین انواع زرشک خشک شده می توان به زرشک پفکی و زرشک دانه اناری اشاره نمود که در زیر نحوه تولید آن ها توضیح داده شده است. در انتها به قیمت فروش زرشک خشک دانه اناری و پفکی پرداخته می شود.

بیشتر بخوانید: قیمت زرشک قائنات

قیمت زرشک خشک
زرشک خشک

زرشک پفکی – قیمت زرشک پفکی

 برای تولید زرشک پفکی اول زرشک تازه همراه شاخه هایش از کشتزارها برداشت می‌شود و سپس با همان شاخه ها به محل انبار ها و مکان های رطوبت زدایی منتقل می شود.

جریان هوا پارامتری مهم در خشک کردن زرشک برای تولید زرشک پفکی می باشد. به همین دلیل زرشک را همراه شاخه در مکانی بلند و بر روی ردیف های چوبی یا شبکه ای می گذارند تا از هر سو در مجاورت هوای تازه باشد.

روش دیگر در تولید زرشک پفکی این است که زرشک را همراه شاخه به مکان مسقفی برده و شاخه ها را با بند به هم متصل کرده و از سقف می آویزند. زرشک در این حالت باید چند ماه بدون حرکت باقی بماند.

وقتی زرشک خشک می شود به راحتی با تکان دادن شاخه ها از آنها جدا می شود و جمع آوری می گردد و به محل های فرآوری انتقال داده می شود.

مرحله بعد پاکیزه سازی زرشک از خس و خاشاک و برگ و ریزشاخه های اضافی است و در این زمان زرشک برای بسته بندی و عرضه به مشتریان آماده است.

زرشکی اعلا و ناب که زمان زیادی صرف تولید و نگهداری از آن شده است و بنابراین قیمتش از انواع دیگر بالاتر است.

قیمت زرشک پفکی  درجه یک در بازار مشهد در ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴۰ هزار تومان است. 

قیمت فروش زرشک خشک دانه اناری

قیمت زرشک دانه اناری

 در مورد زرشک دانه اناری قضیه  فرق می کند. زرشک دانه اناری نیز مانند زرشک پفکی بسیار پر فروش است و در سطح کشوری و همچنین صادراتی با تقاضای بالایی روبه‌رو است.

زرشک دانه اناری از همان ابتدا از شاخه ها جدا می شود و به صورت دانه ای جمع آوری می شود. در این روش با ضربات آرامی توسط ترکه‌های چوب، دانه‌ها برداشت و سپس جمع می شوند.

برخلاف زرشک پفکی زرشک دانه اناری در محیط باز و زیر نور آفتاب خشک میشود و محیط باز و آفتاب در صرف زمان کوتاه برای خشک کردن بسیار موثر هستند.

یک هفته تا ۱۰ روز زمان می‌برد تا زرشک در این روش خشک شود و سپس به مکان فرآوری حمل شده و بسته بندی گردد.

خطری که در این روش محصول نهایی را تهدید می‌کند امکان بارندگی است که باعث ضرر و زیان جدی و خراب شدن زرشک می شود.

 آب و هوای خشک نواحی قائن و بیرجند به عاملی مطمئن و ایمن در خشک کردن زرشک دانه اناری تبدیل می شود‌.

به غیر از این روش های طبیعی خشک کردن زرشک، روش های صنعتی هم هستند که زمان را به حداقل می‌رساند و در بازه های کوتاه زرشک را خشک و روانه بازار می‌کنند.

در این روش ها کیفیت زرشک پایین تر می آید و بنابراین قیمت آن کمتر می‌شود و در مصارف داخلی بیشتر مورد تقاضا قرار می گیرد.

در روش های صنعتی از جریان هوای گرم و مجاورت لوله های داغ استفاده می شود که در طبقات ماشین آلات حرارتی انجام می شود و پیش از این مفصل در موردش صحبت کردیم.

قیمت زرشک دانه اناری در ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲،  ۱۱۵ هزار تومان است. 

قیمت زرشک دانه اناری
زرشک تازه

آفت زرشک

از افات مهم زرشک قارچ ها می باشند. قارچ عامل زنگ سیاه ساقه گندم است. از این رو فاصله مزارع زرشک از سایر زراعتها  حفظ  می شود.

محققان این رشته گاها فاصله ۱۰ تا ۲۵  متری را برای عدم شیوع قارچ کافی می دانند. هر چه جریان هوا در مزارع زرشک بیشتر باشد، زرشک مرغوب تری به عمل می آید. 

قیمت فروش زرشک خشک دانه اناری

قیمت زرشک خشک به یکسری پارامترهای مهم بستگی داردکه مهمترین آن ها به شرح زیر است:

  • میزان خرید زرشک
  • کیفیت زرشک
  • پفکی و دانه اناری بودن زرشک
  • سیاه یا قرمز بودن زرشک
  • مکان خرید زرشک
  • زرشک فله یا بسته بندی

قیمت فروش زرشک خشک دانه اناری و پفکی را در صفحه قیمت انواع زرشک ملاحظه بفرمایید.

بیشتر بخوانید: قیمت زرشک لواشکی

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما