قیمت انواع زرشک عمده – چهاردهم مرداد ماه  ۱۴۰۲ –  قیمت زرشک عمده

2023 -barberry price – August 8th

 زرشکقیمت انواع زرشک عمده –  چهاردهم مرداد ماه ۱۴۰۲
 قیمت زرشک پفکی درجه یک صادراتی۱۶۰۰۰۰
قیمت زرشک دانه اناری صادراتی۱۲۵ هزار تومان – صد  و بیست
هزار تومان
 قیمت زرشک دانه اناری۱۲۰ هزار تومان
قیمت زرشک سیاه خشک هسته دار۱۱۰۰۰۰ – صد و ده هزار تومان
قیمت زرشک سیاه خشک بی دانهناموجود
 قیمت زرشک تازه با شاخه و برگناموجود
قیمت زرشک لواشکی یا زرشک سیاه شده۳۰۰۰۰ – هجده هزار تومان
 قیمت زرشک سیاه تازهناموجود

تولید زرشک

 زرشک در خراسان جنوبی بیشتر از هر جای ایران به صورت متراکم به عمل می آید. یکی از مسائل پیش روی کشاورزان در کشت زرشک مسئله بی‌آبی است. با وجود آنکه زرشک در برابر بی آبی نسبت به محصولات کشاورزی دیگر مقاوم است اما نمی توان مشکل بی آبی را ندیده گرفت. سازمان جهاد کشاورزی برای رفع این معضل به دنبال برنامه هایی است که بر پایه آنها مقدار تولید زرشک را در واحد سطح افزایش دهند و به این ترتیب تا حدودی بر مشکل بی آبی فائق آیند. درواقع با توجه به استقبال کشاورزان خراسان جنوبی از تولید و پرورش زرشک، رسیدگی به امور کشت زرشک در صدر اولویت های اقتصادی این استان قرار دارد. زرشک با ایجاد زمینه اشتغال بالایی در بخش‌های مختلف کشاورزی و بهره‌بری از محصول، توانسته نقش مثبت و فعال خود را در برطرف سازی معضل بیکاری اثبات کند. عوامل گوناگونی در بهبود کیفیت تولید زرشک موثر می باشند که از آن جمله می توان به پروژه های آموزشی، ترویج فرهنگ خودمختاری و استقلال مالی، امکانات و تسهیلات کشاورزی در استان، تغذیه گیاهی، کود و سموم و هرس گیاهان، سیستم های مکانیکی و شیمیایی مربوط به فراوری زرشک اشاره کرد. تولید زرشک همچنین می تواند علوفه مورد احتیاج دامهای کشور را نیز فراهم کند و از این نظر نیز مفید باشد. در واقع به هر قسمت از مراحل تولید زرشک که بنگریم و به هر یک از اجزای درختچه زرشک نگاه کنیم می توانیم موردی مفید و مثبت را شناسایی کنیم که در رفع مشکلات مختلف سلامتی، خوراکی، اقتصادی، خودکفایی و غیره مثمر ثمر است. با توجه به اینکه ایران بزرگترین تولیدکننده زرشک در جهان است مطمئناً سرمایه‌گذاری در تولید زرشک و محصولات و فرآورده‌های زرشک یک حرکت سود آور به حساب می آید. در این زمینه باید به خودکفایی در تولید دستگاه‌ها و ماشین‌های مورد نیاز در تمام بخش‌های تبدیل محصولات نیز توجه کرد. از زرشک می توان محصولات خوراکی مختلفی چون لواشک زرشک، شربت زرشک، مربای زرشک و کنستانتره زرشک و رب زرشک، پودر زرشک و سس زرشک تهیه کرد. همه این تولیدات نیاز به ماشین ها و دستگاه های به خصوصی دارند که سرمایه‌گذاری بر روی آنها عاقلانه و آتیه دار است.

مشکلات  کشاورزان زرشک در خراسان جنوبی

 تجربه  نشان داده است که محصول  زرشک دو سالانه که در هر دو سال یک بار میوه می‌دهد، در طی این دو سال مشکلات و ناهمواری‌های متعدد طبیعی و کمبود امکانات و تسهیلات را پشت سر می‌گذارد حتی تحت حمایت ظاهری دولت نیز نتوانسته به جایگاه اقتصادی واقعی خود دست پیدا کند. چرا که قیمت پیشنهادی دولت متاسفانه از قیمتی که در خلال آن در نظر می‌گیرند نیز کمتر است و مشکلی را حل نمی‌کند و هنوز کشاورزان مجبور هستند به قیمت پایین دلالان اکتفا کنند و برای برداشت زعفران بشتابند.عدم سیاست گذاری دولت و بی‌اعتنایی به مسائل پیش پای کشاورزان دست دلالان را برای سودجویی باز گذاشته و باعث شده که کشاورزان هنگام برداشت محصول احساس اجبار و ناچاری کنند. در این میان کشاورزانی که تنها هم و غمشان کشت زرشک می‌باشد  و مبادرت به کاشت محصول دیگری نمی‌کنند بیشتر متضرر می‌شوند چرا که به امید پایداری و مقاومت درختچه زرشک تنها به پرورش این محصول اکتفا می‌کنند و سر آخر علیرغم وعده‌های دولت و نهادهای مسئول به حق واقعی خود نمی‌رسند. در وضعیت امروزی کشور ما که قیمت کالاها رشد صعودی دارد و کشاورز در طی دوسال مجبور است هزینه‌های بسیاری را متحمل شود قیمت پایه پیشنهادی دولت جوابگوی هزینه‌های کشاورزان نیست و فضایی تیره و بن‌بست ساخته است. مشکل دیگری که در مورد زرشک خشک رخ می‌دهد این است که هزینه خشک کردن و زمانی که صرف این فرآیند می‌شود در برابر قیمتی که برای خرید زرشک خشک از کشاورزان ارائه می‌شود بسیار زیادتر است و موجب نارضایتی کشاورزان می‌شود. در این وضعیت سؤال‌های زیادی پیش می‌آید مانند این که واقعاً برای رفع این همه مسئله چه باید کرد؟ دست به دامن کدام نهاد باید شد؟ آیا سرمایه گذاران با تمرکز بر فرآوری زرشک و صادرات آن نمی‌توانند ارزش افزوده‌ای به کشاورزان برگردانند؟ آیا حداقل در صورت اهتمام سرمایه گذاران و صادر کنندگان می توان به بهبود وضعیت اشتغال برای آیندگان امیدی بست؟

صادرات زرشک

اگر جدیدا وارد بازار رقابت و کسب و کار شده اید و هنوز نمی دانید چه محصولی پتانسیل لازم برای رشد در بازار صادرات دارد پیشنهاد می کنیم زرشک را مد نظر قرار دهید و به تمام ظرفیت‌های این محصول جوان و چشم انداز روشن آینده آن در بازارهای جهان توجه کنید. زرشک یکی از گیراترین محصولات در صادرات است که پتانسیل بالایی در جذب واردکنندگان و کسب جایگاه متفاوت میان انواع محصولات کشاورزی دارد. با توجه به اینکه در حال حاضر شناخت همه جانبه ای از کاربردهای این محصول در جهان وجود ندارد امکان جلب نظر ملت های دیگر و بازاریابی و معرفی زرشک به دیگر کشورها نه تنها شرایط مساعدی در صادرات زرشک را وعده می‌دهد بلکه مقدمه‌ای مطمئن و بی نظیر در برنامه ریزی برای صادرات یک محصول کشاورزی فراهم می کند. متاسفانه علی رغم میزان تولید باورنکردنی زرشک در شمال کشورمان مقدار زرشک صادراتی حجم بسیار کمی را شامل می شود. با وجود خشکسالی‌ها و کم آبی و عدم بارندگی در خراسان جنوبی که گاه کشاورزان را با مشکلات عدیده ای روبرو می کند میزان زرشک تولیدی در این استان بسیار بالا است و بیشتر از نیاز مصرف داخلی است. آمارها نشان می دهند که تنها در خراسان جنوبی سالیانه ۱۲ هزار تن زرشک تولید می‌شود که از این حجم بالا تنها صد تن به خارج از کشور صادر می شود. این حجم تولید در یک استان از ایران و جدا از تولید جسته و گریخته در نواحی دیگر کشور لزوم توجه به زیرساخت‌های کشاورزی و اختصاص بودجه برای بازاریابی، معرفی و مارک سازی بسته بندی های زرشک را یادآوری می کند. این ظرفیت بالا برای تحقق صادرات بهینه ی زرشک، همکاری و همت بالای دولت و بازرگانان عزیز را می‌طلبد که با تلاش و پیگیری و امید روی این محصول گرانبها سرمایه‌گذاری کنند و بازارهای دنیا را برای عرضه این محصول جذاب تسخیر کنند. اختصاص تسهیلات برای فرآوری بهینه زرشک جهت صادرات و با استانداردهای جهانی یکی از وجوهی می باشد که توجه به آن می تواند قسمتی از موانع سر راه صادرات زرشک را برطرف کرده و در جهت اشتغال زایی و برکشیدن سطح درآمد کشاورزان مثمرثمر می باشد. توجه ویژه به این محصول کشاورزی ارزشمند موجد تحول اساسی در صادرات زرشک و ارتقاء فرآیند تولید و فرآوری محصول و در نتیجه جذب بیشتر خریداران خارجی خواهد بود و استعدادهای بالقوه این بخش را بالفعل خواهد نمود.

شیوه نگهداری زرشک خشک

هم زرشک خشک و وهم زرشک تر بسیار در نگهداری حساس می باشند و بنابراین بای در شرایط مساعد نگداری شوند تا کیفیت و به ویژه رنگ آن محفوظ بماند.  برای مثال در نگهداری زرشک خشک باید دقت شود که ظروف شیشه ای نگهداری شود. بنابراین بهتر است دقت شود که زرشک  در پلاستیک ها یا نایلونها  و در معرض نور و بخصوص نور مستقیم خورشید نباشد. چراکه فوری زرشک تغییر رنگ می دهد و رو به سیاهی و بدرنگ شدن می گذارد. بهترین جا  برای نگهداری زرشک  در خانه ابتدا فریزر و سپس یخچال است. برای نگهداری عمده زرشک  سردخانه ها بهترین مکان هستند. ضمنا دقت شود که اگر جای نگهداری زرشک مرطوب و گرم باشد احتمال پروانه زدن آن بالاست. 

کلید واژه های زرشک

فروش زرشک پفکی، فروش زرشک دانه اناری، خرید زرشک دانه اناری، فروش زرشک پفکی در اصفهان، زرشک پفکی چیست؟ زرشک دانه اناری چیست؟ قیمت زرشک اعلا، قیمت زرشک در ایران، قیمت فروش زرشک پفکی و دانه اناری در تهران، قیمت زرشک درجه ۱، قیمت زرشک سال 98 ، قیمت زرشک ۹۸ ، خصوصیات زرشک درجه یک و مرغوب ، تقلبات رایج در فروش انواع زرشک ، قیمت عمده زرشک پفکی ، قیمت عمده زرشک دانه اناری ، فروش زرشک بیرجند و قاین، زرشک دانه اناری چیست؟ قیمت زرشک اعلا انواع پفکی، قیمت زرشک سیاه، قیمت روز زرشک، قیمت زرشک خشک ،  خرید انواع زرشک، خرید زرشک در بیرجند، زرشک قیمت زرشک ۹۸، قیمت زرشک آبگیری،  قیمت زرشک پفکی،  قیمت زرشک سیاه،  قیمت زرشک فله،  قیمت زرشک پفکی اعلا،  قیمت زرشک سال ۹۹،  قیمت زرشک قائنات ، قیمت زرشک امسالی،  قیمت زرشک سیاه ۹۸، قیمت و خرید انواع زرشک در سراسر ایران، قیمت فروش انواع زرشک صادراتی اعلا، قیمت فروش انواع زرشک صادراتی در بسته های مخصوص، انواع زرشک تولیدی ایران به همراه قیمت روز، چه زرشکی بخریم، زرشک زیر تالاری چیست؟ قیمت خرید زرشک مرغوب و ممتاز ، قیمت زرشک قاین در تهران ، قیمت زرشک اناری در سوم شهریور ماه سال ۹۹، قیمت زرشک گلستان، بیست و نهم اسفند ماه سال ۹۹، قیمت زرشک اعلا در ۴ فروردین ۱۴۰۰، فروش عمده زرشک در ۶ فروردین ۱۴۰۰، قیمت روز زرشک در ۲۶ فروردین ۱۴۰۰. خرید از تولیدکنندگان زرشک ، قیمت پودر زرشک درب کارخانه ، صادرات زرشک سوپر لوکس در سال ۱۴۰۲، مقایسه زرشک گلستان و زرشک سحرخیز

قیمت انواع زرشک
تماس با ما