قیمت زرشک صادراتی | صادرکننده انواع خشکبار درجه یک

برای کسانی که تصمیم به صادرات زرشک دارند دانستن قیمت زرشک صادراتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

زرشک ایرانی یکی از محصولات منحصر به فرد کشور است. از اصلی ترین جاهایی که زرشک در آن ها به صورت باغی پرورش می یابد و محصول برداشت می شود استان خراسان است در شرق ایران است. خراسان  جنوبی در همسایگی افغانستان است. امروزه به دلیل خشک سالی های  مکرر، این ناحیه از شرایط خاصی برخوردار است. به طوریکه محصولات باغی در ان به ندرت برداشت می شوند. به دلیل کمبود آب، وجود درختچه زرشک در این منطقه نعمت بزرگی است. چراکه با شرایط سخت آب و هوایی سازگار شده است و آب فراوان نیز نیاز ندارد. زرشک چون گوهری در دل کویر به اقتصاد مردمان این منطقه رونق داده است. این رونق در سال های اخیر بیشتر احساس می شود. چراکه قیمت زرشک بالا رفته است و همین امر باعث شده است که حتی کشاورزانی که تنها یک تن زرشک در سال تولید کنند سود مناسبی داشته باشند.

خواص زرشک (Barberry benefits)

زرشک که در خراسان جنوبی کشت و برداشت و سپس خشک می شود از دسته خشکبار است . این گیاه خواص زیادی دارد که  از گذشته آن هار را بر می شمرده اند. البته باز هم لازم به تاکید است که هرگز نباید جنبه داریی زرشک بدون مشورت با پزشک بمورد توجه قرار گیرد. اما برای ااینکه تاریخچه ای از این میوه را ارایه داده باشیم ذکر می کنیم که  از گذشته زرشک برای چه اموری مورد استفاده بوده است.

  • درمان زردی
  • درمان یرقان
  • درمان واریس
  • بر طرف کردن بی اشتهایی
  • معالجه بواسیر
  • برطرف کننده نقرس
  • و …

البته چون زرشک و کشمش فله کاشمر در ایران بیشتر استفاده می شود، محققان ایرانی بیشتر از هر جای دیگری روی این میوه کار کرده اند، برای مثال از اثرات مثبت میوه زرشک بر روی کبد مقالاتی نوشته شده است.

قیمت زرشک صادراتی | صادرکننده انواع خشکبار درجه یک

قیمت زرشک صادراتی

قیمت زرشک صادراتی

زرشک یکی از کالاهای اصلی صادراتی به شمار می رود. قیمت زرشک صادراتی در بازار متفاوت است.

زرشک ها نیز همچون کشمش محلی انواع مختلفی دارند. البته این انواعی که گفته می شود بیشتر به کیفیت آن ها مربوط است. شاید شما هم هنگام خرید این گیاه، به کیفیت آن نگاه کردید.

زرشک ها در مدل های پفکی و خشک فروخته می شوند و زرشک خشک به دلیل وزن کمی که دارد و حجم آن بیشتر می شود، گران تر است.

قیمت زرشک صادراتی را می توانید از شرکت هایی که در کار تولید و بسته بندی این نوع محصول هستند جویا شوید. همچنین شرکت های صادرات و واردات هم این قیمت این محصول را تعیین می کنند.

نمایندگی های فروش زرشک صادراتی در کشور

نمایندگی های فروش زرشک صادراتی در کشورنمایندگی های فروش زرشک صادراتی در کشور را می توان در شهرهای مختلف پیدا کرد. بیشتر شرکت های تولید کننده برای این که محصولات خود را به فروش برسانند، نمایندگی هایی در گوشه و کنار کشور ایجاد می کنند.

نمایندگی های فروش زرشک صادراتی را می توان در شهرهای مشهد، تهران، تبریز، رشت، طبس، بیرجند، اهواز و … پیدا نمود و با آنان وارد معامله شد.

بیشتر این نمایندگی ها در شهر مشهد وجود دارند. قیمت زرشک در بازار مشهد را به نوعی آن ها تعیین می کنند. شرکت های که در کار فروش زعفران هستند زرشک را هم به فروش می رسانند.

مراکز عمده فروشی انواع زرشک صادراتی

مراکز عمده فروشی انواع زرشک صادراتیعمده فروشی انواع زرشک صادراتی را می توان این گونه بر شمرد:

  • کشاورزان
  • شرکت های تولید کننده و بسته بندی
  • نمایندگی ها
  • وب سایت های اینترنتی
  • فروشگاه های عمده فروشی

اگر قصد خرید عمده را دارید، می توانید زرشک های پفکی، خشک، دانه اناری و … را از این مکان ها به دست آورید. زرشک در سال 97 تولید شده و نزدیکی های پاییز امسال زرشک تازه به بازار خواهد آمد. عمده فروشی ها بیشتر زرشک پارسالی را به فروش می رسانند.

فروش زرشک صادراتی

اگر بخواهیم در زمینه صادرات زرشک موفق عمل کنیم باید بسیار هوشمندانه بدانیم که چه زرشکی مناسب برای صادرات است. سلیقه مشتری جامعه هدف را بشناسیم و طبق نیاز آن ها محصول را تولید و بسته بندی و یا حتی فراوری کنیم. فروش زرشک صادراتی در ایران متاسفانه آنقدر ها مرتب و ساختار بندی شده نیست. متاسفانه هنوز استاندار خاصی در  این زمینه ایجاد نشده است. هنوز زرشک با عناوین کلی زرشک پفکی و زرشک دانه اناری شناخته می شود و ارسال محصول می گردد. در صورتیکه مانند هر محصول باغی دیگر رنگ و اندازه زرشک از هر درختی به درخت دیگر متمایز است.

خرید ارزانترین زرشک صادراتی

خرید ارزانترین زرشک صادراتیبرای خرید ارزانترین زرشک صادراتی بهتر است به وب سایت های نمایندگی شرکت های تولیدی سر بزنید.

این نمایندگی ها شما را در بخش های گوناگون راهنمایی خواهند کرد و می توانید یک خرید ارزان و باکیفیت از آن ها داشته باشید.

راه دیگر برای خرید ارازنترین زرشک صادراتی این است که به وب سایت های اینترنتی سر بزنید. این وب سایت ها انواع زرشک را به فروش می رسانند و در دسترس شما قرار می دهند.

فروشگاه های آنلاین معمولاً کالاهای خود را زیر قیمت بازار به فروش می رسانند و برای یک خرید ارزان قیمت بهترین گزینه به شمار می روند.

فروش انواع زرشک در کشور

فروش انواع زرشک در کشورزرشک ها همان طور که ذکر شد دارای انواع مخلفی هستند. شما اگر به دنبال قیمت زرشک دانه اناری و یا سوال این که زرشک پفکی چیست، هستید، بهتر است به فروشگاهای مختلفی سر بزنید که این گیاه با ارزش را به فروش می رسانند.

زرشک ها در سه نوع به فروش می رسند:

  • زرشک خشک  دانه اناری – زرشک یاقوتی یا آفتاب خشک
  • زرشک  خشک پفکی – سایه خشک
  • زرشک خشک زیر تالاری – مخلوط اناری و پفکی

البته این را هم باید گفت که از ریشه، گل، ساقه و برگ زرشک هم استفاده می شود. تمام اجزای این بوته با ارزش به درد بخور هستند.

برای این که از قیمت زرشک پفکی اعلاء و قیمت زرشک پفکی درجه یک اطلاع کسب کنید، به فروشگاه های خشکبار و یا نمایندگی های شرکت های تولید کننده سر بزنید.

صادرکننده نمونه زرشک درجه یک

صادرکننده نمونه زرشک درجه یکصادکننده نمونه زرشک در جه یک، شرکت هایی هستند که در این حوزه فعالیت می کنند.

این شرکت ها زرشک را در بسته بندی های مختلف به کشورهای گوناگون صادر می نمایند. این محصول یکی از نمونه های صادراتی خوب برای کشور به شمار میرود.

زرشک ایران به کشورهایی مانند:

  • آلمان
  • استرالیا
  • امریکا
  • کانادا
  • شیلی
  • هلند
  • کویت
  • قطر
  • عراق
  • افغانستان
  • و …

صادر می شود.

شرکت های گوناگونی در این عرصه فعال هستند و تولیدات گسترده ای دارند.

خرید زرشک پفکی

قیمت زرشک اعلا

زرشک به سه شیوه رطوبت زدایی (drying methods) می شود و تبدیل به میوه خشک می گردد.

  • آفتاب خشک
  • سایه خشک
  • صنعتی

زمان برداشت نیز می توان به سه سطح تقسیم کرد:

  • اوایل مهرماه
  • اواخر مهرماه
  • اواسط مهرماه

 

اگر بخواهیم از یک پارامتر مهم به عنوان تمایز دهنده زرشک پفکی و زرشک دانه اناری یا همان زرشک یاقوتی نام ببریم، جرم حجمی توده زرشک خشک است که این فاکتور تحت تاثیر متدهای خشک کردن و جمع اوری زرشک است. نتایج یک تحقیق بسیار جالب و شایان توجه است. اگر زرشک به شیوه شاخه بر جمع اوری شود حداقل جرم حجمی ان ۲۱۴.۸۶ کیلوگرم بر مترمکعب است.  این تحقیق در موردرنگ زرشک نیز به نتایج جالبی میرسد. پارامتر رنگ سنجی حاموی نتایج زیر است:

  1. قرمزی دانه های زرشک در روش آفتاب خشک (sun drying method)  و زمان برداشت اول که اوایل مهر ماه می باشد، کمترین میزان را داراست.
  2. قرمزی دانه های زرشک در شیوه سایه خشک (Air drying method) و  زمان برداشت سوم یعنی اواسط آبان ماه، بیشترین میزان است.  از این رو می توان مرغوبترین نوع زرشک را در این حالت بدست آورد.
  3. در روش آفتاب خشک و صنعتی به خاطر آسیب های وارده به میوه زرشک، کیفیت زرشک حاصله نسبت به روش سایه خشک دارای مرغوبیت کمتر است

از این رو زرشک اعلا به شیوه سایه خشک تولید می شود که همان زرشک پفکی است. قیمت زرشک اعلا پفکی بالاتر از سایر انواع زرشک است.

فروش زرشک صادراتی

قیمت عمده فروشی زرشک

عمده فروشی مفهومی است که برای تاجران معنی پیدا میکنند.  در واقع همان فروش بی تو بی در انگلیسی می باشد. یک تولید کننده که می تواند کشاورز یا کارخانه دار باشد، محصول خود را به یک فروشنده دیگر اعم از مغازه دار، شرکت پخش، بنکدار و یا صادرکننده می فروشد. از جمله این مراکز خرید و فروش بازار ها هستند. مشهد در خرید و فروش زرشک جایگاه منحصر بفردی دارد که به ان بار ها اشاره کرده ایم.

قیمت زرشک در بازار مشهد  به صورت عمده فروشی در بازار مصلی به نسبت شهر هایی چون تبریز و اصفهان و شیراز ارزان تر است. بسیاری از این شهر ها  زرشک مورد نیاز خود را از بازار عمده فروشی مشهد تهیه می کنند.  قیمت زرشک سال 97 و اوایل ۹۸  همیشه صعودی بود.

قیمت زرشک امسالی در خرداد ماه ۹۸ زرشک به ثبات نسبی در بازار رسید و در حول و حوش ۷۳-۷۷ هزار تومان نرخ گذاری شد.

 

قیمت زرشک و زعفران مشهد

شهر مشهد با موقعیت جغرافیایی که دارد در تجارت زرشک و زعفران از اهمینت خاصی برخوردار است.  کسانی که به مشهد مسافرت می کنند از اقلامی که به عنوان سوغات می اورند، زرشک و زعفران است.  قیمت زرشک و زعفران مشهد حتی به صورت جزیی و خرده فروشی نسبتا پایین تر از سایر شهرهاست.  قیمت زرشک بسته بندی چون قیمت زرشک خشکپاک با اینکه کیفیت خیلی خوبی ندارند گرانتر از قیمت زرشک فله اند. قیمت عمده فروشی زرشک

قیمت زرشک سیاه ۹۷

بازار قیمت زرشک سیاه ۹۷ بر عکس  قیمت زرشک پلویی ۹۷ کاملا با ثبات بود و مصرف کنندگان زرشک سیاه ابگیری این مزیت و لذت را داشتند که قیمت زرشک سیاه روز بروز افزایش نیافت. مورد استفاده زرشک سیاه بیشتر برای تهیه آب زرشک است. از این رو قیمت روز آب زرشک نیز خیلی پر نوسان نبود. قیمت زرشک سیاه کرمانشاهی نیز با اینکه نایاب بود می توان گفت ثابت ماند.

خرید زرشک سیاه کرمانشاهی

صنعت توریسم زرشک و زعفران

کشور ما به خاطر

  • جغرافیای خاصش
  • شرایط اقلیمی و آب و هوایی
  • قدمت تایخی و فرهنگی
  • تنوع فرهنگی
  • گستردگی و پهناوری کشور

در خاورمیانه و حتی در دنیا درای امکانات و موقعیت ویژه ای است. شاید فقط یکی از موارد بالا کافی باشد تا خیل توریست ها را به کشور روانه کند. امروزه متاسفانه به دلیل مشکلات سیاسی کمتر توریستی حاضر به قبول مشکلات می شود تا به این سرزمین جذاب پا بگذارد. از پتانسیل های این کشور که می توان به زمین های زعفران و باغات زرشک در خراسان جنوبی اشاره کرد، این دو محصول که اکنون به صورت عمده در این استان تولید می شوند می تواند خیل گردشگران داخلی و خارجی را در فصل برداشت به این سرزمین بکشاند. فصل گل دهی و چیدن زرشک از بهترین زمان ها برای این بازدید ها هستند. فصل گل دهی زرشک در بهار و فصل چیدن و برداشت محصول در فصل پاییز است.

اگر در این دو فصل جشنواره هایی در این زمینه با کمک دولت و متخصصان صنعت توریسم برگزار شود، می تواند به یک منبع غیر مستقیم از زرشک و زعفران تبدیل شود که باعث آبادانی و رونق اقتصادی مردم این ناحیه شود.  برای مثال در زمینه زعفران کشور اسپانیا همچین جشن هایی را در انتهای فصل بردآشت زعفران برگزار می کند و هر ساله گردشگران فراوانی را به این منطقه ی کشانند.

 

صادرات زرشک به آلمان

زرشک  (barberry) و زعفران (Saffron) به عنوان یک محصول استراتژیک برای کشور ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. در آلمان چندین شرکت ایرانی – آلمانی وجود دارند که زرشک را به آلمان صادر می کنند. زرشک صادر شده در آنجا دوباره سورت و استریل  و در نهایت بسته بندی می شود. سپس زرشک بسته بندی شده روانه بازار می گردد.  ما قبلا بار ها نوشته بودیم که زرشک هنوز وارد شلف سوپر مارکت ها و مغازه ها نشده است و به کابینت و یخچال خانه ها راه پیدا نکرده است. علت این امر این بود پخش زرشک بسیار محدود است. برای صادرات زرشک باید محصول باکیفیت و درجه یک ارایه نمود.

در اروپا کسانی که میوه زرشک خشک را می شناسند از ان به عنوان اسنک استفاده می کنند. مشاب زرشک در سوپر مارکت های اروپایی و امریکایی میوه خشک گوجی بری (Goji berry) است. اما این میوه ابدا مزه ندارد و کسانی که ان را می خرند بیشتر برای فایده آن است. گفته می شود گوجی بری سرشار از آنتی اکسیدان است که رمز جوانی است. گوجی بری را در اکثر فروشگاه های مواد غذایی می توان یافت. این نشان از تبلیغات و هدف گیری درست کشور چین است.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما