قیمت زرشک پفکی | قیمت زرشک پفکی درجه یک بیرجند و قاینات

فروش زرشک به طور کلی در بازار فروش مواد غذایی به صورت فله ای و به صورت خرید عمده و جزئی است و یک نوع فروش آن هم به صورت پک شده و بسته بندی های وزنی موجود در بازار می باشد. مانند هر محصول دیگر، قیمت زرشک پفکی با درجه مرغوبیت بالا با قیمت فروش جزئی و یا عمده متفاوت است. لازم است در اینجا کمی در مورد انواع زرشک پفکی صحبت کنیم.

تولید زرشک پفکی مرغوب ارگانیک

برای حاصل یافتن نتیجه بهتر از کاشت، بهتر است این گیاه در فصل پاییز کاشت شود. درختچه زرشک گیاهی مقاوم در برابر شرایط غیر مساعد و سخت آب و هوایی نظیر خاک و آب شور، گرما های شدید تابستان و سرما های شدید زمستان و پاییز ، و بخصوص کم رطوبتی زمین و بی بارانی است.

بخشی از کشاورزی خراسان جنوبی تولید زرشک ارگانیک دارد. ما در این وبسایت شرایط تولید زرشک ارگانیک اعلا برای صادرات را مفصل به آن پرداخته ایم. وقتی زرشک تازه ارگانیک باشد تولید آن به منظور صادرات زرشک نیز امکان پذیر می باشد. برای خرید زرشک ارگانیک می توانید به شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

تولید زرشک درجه یک بیرجند و قاینات

زرشک قرمز یا به عبارت عامیانه تر زرشک پلویی گونه ولگاریس از خانواده بری ها هستند. این گونه خاص از زرشک از اقسام خوراکی این گیاه است. لازم به ذکر است بعضی از اقسام زرشک غیر خوراکی و برای سلامتی مضر هستند.

دانه های زرشک بیضی شکل به صورت کشمش ولی در سایز کوچکتر و با طعم ترش و ملس هستند. این میوه جزو میوه های آبدار به حساب می آید. به نحوی که بعد از خشک شدن در حدود ۸۰٪ وزن اولیه خود به عنوان زرشک تازه را از دست می دهد. دانه های زرشک بر روی شاخه های دوساله درختچه زرشک بار می دهد. و این یک از دلایلی است که درختچه های زرشک به طور متناوب یک سال در میان پربار می شوند.

بیرجند و قاینات دوتا از شهرهای خراسان جنوبی هستند که منابع اصلی تولید زرشک مرغوب در ایران  است. در مناطقی از بیرجند نوع اعلای زرشک زراعت می شود به طوری که اگر از هر ۵ کیلو زرشک تازه در مناطق دیگر یک کیلو زرشک خشک به دست می آید. قیمت زرشک پفکی درجه یک بیرجند و قاینات سالانه متفاوت و با تورم ناشی از مشکلات اقتصادی تغییر می کند.

قیمت زرشک تازه ۹۷

مناسب ترین زمان برای برداشت زرشک اوایل پاییز تا ابتدای آذر ماه است. در سال ۹۷ قیمت زرشک تازه در بازار در حدود ۹۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ تومان بود. از آنجا که گیاه زرشک هر یک سال در میان پربار می شود و سال گذشته (۹۷) سال کم بار شدن گیاه زرشک بود در نتیجه عرضه این محصول در بازار کاهش ناگهانی داشت. همین عامل یعنی کم شدن زرشک در بازار باعث بالا رفتن یک باره قیمت این محصول در بازار شد.

تولید و خرید انواع زرشک خشک

تولید زرشک قرمز بی دانه در کشور ما بیشتر اختصاص به منطقه خراسان جنوبی دارد. کشاورزان این منطقه صدها سال است که به کشت و تولید این محصول پرداخته اند. امروزه با وجود پیشرفت های چشمگیری که در صنعت کشاورزی صورت گرفته است اما متاسفانه هنوز روش های سنتی بیشتر مورد توجه کشاورزان است. زرشک خشک به چند دسته تقسیم می شود:

زرشک خشک پفکی که اعلاترین و بهترین نوع زرشک است، بخاطر نوع برداشت (روش شاخه بر) و نوع خشک کردن ( خشکاندن در سایه و در تالارهای مسقف) مرغوبیت بیشتری پیدا میکند.

زرشک خشک دانه اناری به روش ضربه ای یا تکان دادن شاخه ها و جمع آوری دانه ها برداشت می شود. نحوه خشک کردن آن نیز قرار دادن مستقیم در مقابل نور خورشید است. قیمت زرشک پفکی نسبت به قیمت زرشک دانه اناری بالاتر است.

قیمت روز زرشک پفکی بیرجند

به غیر از خرید زرشک فله، حال به طور عمده یا جزئی، پارامترهای مختلفی بر  قیمت روز زرشک تاثیر دارد. یکی از این عوامل، محل تولید و بازار فروش زرشک است. طبیعی است که قیمت زرشک خشک در بازار شهرهایی چون بیرجند (منطقه تولید کننده زرشک)، با قیمت آن در بازار شهرهای دورتر مانند تبریز، اصفهان و … متفاوت باشد. چند عامل باعث بالا رفتن قیمت عمده زرشک می شود:

-اضافه شدن کرایه حمل به شهرهای دور تر 

-لزوم استفاده از بسته بندی های محکم و با کیفیت برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به محصول

-اضافه شدن واسطه ها و حق کارگزاری و یا به عبارتی دست به دست شدن کالا

علاوه بر محل تولید و عرضه زرشک، تاثیر کیفیت کالا نیز بر روی قیمت زرشک عاملی غیر قابل انکار است.

در فروردین ۱۳۹۷ قیمت زرشک بر خلاف پیش بینی ها، در هر مقطع افزایش یافت. قیمت زرشک پفکی از نوع مرغوب آن در اوایل سال ۹۷ مرز ۵۲ هزار تومان را در نوردید و با گذشت زمان و با توجه به تغییرات شرایط اقتصادی قیمت زرشک نیز افزایش یافت. خریداران برای اطلاع از قیمت عمده زرشک پفکی می توانند با مراجعه به سایت های فروش این محصول قیمت عمده آن را به صورت روزانه دریافت نمایند.

تولید کنندگان زرشک گاهی محصولات خود را با هدف فروش به بهای بالاتر به این بازار می آورند. البته ناگفته نماند ممکن است قیمت پیشنهاد شده برای فروش محصولاتشان کمتر از ارزش واقعی آن باشد. متاسفانه گاهی برای حذف هزینه کرایه حمل برگشت به انبارهایشان گاهی ناچار به فروش زیر قیمت می شوند. در مبحث فروش زرشک پفکی در منطقه پایین خیابان مشهد (بازار مصلی) به تفصیل در این باره صحبت کرده ایم.

در تهران، انواع زرشک خشک از قبیل زرشک پفکی، زرشک زیرتالاری و زرشک دانه اناری در مراکز فروشی بسیاری که تعداد آنها انگشت شمار نیست عرضه می شود. همچنین این محصول در بازارچه بزرگ تجریش عرضه می شود. در این مراکز زرشک هم به صورت عمده و هم به صورت جزئی ( خرده فروشی) به خریداران فروخته می شود. اغلب قیمت هر کیلو زرشک پفکی فله ای عمده ارزانتر از قیمت زرشک فله ای جزئی است.

قیمت زرشک پفکی با درجه مرغوبیت بالا در بازار خرده فروشی تهران تا ۷۰ هزار تومان در مغازه های نسبتا لوکس و ۶۰ هزار تومان در بازار های چون، بازار تجریش رسیده است. این در حالیست که قیمت زرشک پفکی در بازار عمده فروشی تهران تا ۵۳ هزار تومان نیز معامله شد. برای خرید زرشک پلویی و اطلاع از لیست قیمت  انواع زرشک با درجه مرغوبیت متفاوت می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

قیمت زرشک پفکی | قیمت زرشک پفکی درجه یک بیرجند و قاینات

قیمت زرشک پفکی

قیمت زرشک پفکییکی از روش های ساده برای دریافت اطلاعات و دسترسی آسان و سریع به قیمت زرشک پفکی می توان به سایت های فروش و بازرگانی شرکت های تولید و عرضه این محصول مراجعه کرد. مشتزیانی که قصد خرید این محصول را به صورت عمده و در مقادیر بالا می خواهند میتوانند با ارسال درخواست به صورت رسمی به شرکت های تامین کننده و دریافت قیمت و نمونه و مقایسه آن ها با یکدیگر اقدام به خرید نهایی کنند. همچنین مشتریانی که این محصول را برای مصرف خانگی می خواهند میتوانند با مراجعه به سایت  فروش فروشگاه های ارائه دهنده آن را سفارش دهند و پس از  پرداخت وجه محصول به همراه وجه پست آن را در کمترین زمان تهیه کنند. بازار تهران و مشهد جایگاه ویژه ای در عرصه داد و ستد زرشک دارند. تهران به واسطه مرکزیتش و مشهد به دلیل نزدیکی به محل تولید ( قائن و بیرجند). بدین جهت بازار این دو شهر نسبت به شهرهای دیگر خاص تر و مهم تر است. همچنین شهر مشهد بدلیل آنکه جز شهر های زیارتی و سیاحتی به شمار می آید و هر ساله  جمعیت زیادی برای مسافرت و تجارت پا به این شهر میگذارند باعث شده که شهر مشهد یک شهرت ویژه در امر فروش زرشک و زعفران نسبت به شهر های دیگر داشته باشد.

 

عرضه مستقیم زرشک پفکی

عرضه مستقیم زرشک پفکیعرضه مستقیم زرشک پفکی در بازار ایران بیشتر در شهر مشهد انجام می گیرد. قیمت زرشک در بازار مشهد بسته به نوع کیفیت محصول متفاوت است. بدلیل اینکه زرشک یک محصول با قابلیت صادرات است و از سراسر دنیا خریداران زیادی دارد قیمت آن وابسته به نوسات ارزی می باشد. همچنین در بازار های داخلی قیمت این محصول وابسته به نوسات ارزی می باشد. قیمت زرشک دانه اناری درجه یک در بازار مشهد در هر مقطع متفاوت است.

شهر مشهد بدلیل توانایی بالا در امر تولید و بسته بندی این محصول یکی از تعیین کنندگان قیمت برای عرضه کنندگان محصول به شمار می رود. همچنین بدلیل اینکه مشهد مقدس به برکت وجود هشتمین امام شیعیان جز شهر های پر تردد و تجاری ایران است و همه ساله ملیون ها زائر به این شهر سفر می کنند و زرشک و زعفران جز الویت خرید های آنها است به همین خاطر شهر مشهد به یکی از قطب های تامین کننده محصول زرشک و تعیین کننده نرخ نسبی آن است.

نمایندگی پخش زرشک پفکی در کشور

نمایندگی پخش زرشک پفکی در کشورکسانی که علاقه مند به دریافت نمایندگی پخش زرشک پفکی در کشور هستند می توانند پس از انجام مراحل قانونی و اخذ مجوز های لازم از نهاد های مربوطه اقدام به دریافت نمایندگی پخش زرشک کنند و فعالیت خود را شروع نمایند. همچنین پس از دریافت نمایندگی می توانند به صورت رسمی اقدام به تبلیغ و معرفی محصولات خود کنند. یکی از عوامل مهم برای موفقیت این نمایندگی ها ایجاد بستر فروش مناسب و شفاف و همچنین ارائه خدمات پس از فروش و رسیدگی به سوالات و شکایات مشتریان در امر خرید است. یکی دیگر از راهکار های موفقیت در امر فروش زرشک ارائه آن با قیمت مناسب تر و فروش بالاتر برای جا انداختن نام و نشان تجاری است. هر چند در این روشن میزان سود کمتری عاید فروشندگان می شود اما بدلیل کیفیت بالای محصولات می توانند زودتر به نتیجه برسند و نام برند خود را در ذهن مشتریان بسپارند.

همچنین هر نمایندگی بستری را برای خرید اینترنتی زرشک برای مشتریان خود فراهم کرده است.

صادرات زرشک پفکی

صادرات زرشک پفکیقیمت زرشک سال ۹۷ بسته به نوع کیفیت آن متفاوت است.  مشتریان این محصول می توانند با یک سرچ ساده در اینترنت از قیمت و نوع کیفیت تامین کننده گان این محصول اطلاع پیدا کنند. بدلیل اینکه از گذشته دور زرشک ایران جز مرغوب ترین زرشک های دنیا به شمار می آید صادرات زرشک پفکی ایران به کشور های دیگر از رونق خوبی برخوردار است. مشهد یکی از شهر هایی است که سابقه درخشانی در امر تولید نهال زرشک پفکی و همچنین تولید و بسته بندی زرشک پفکی دارد و یکی از بزرگترین شهر های صادر کننده زرشک در ایران می باشد.

سایت خرید و فروش زرشک پفکی

سایت خرید و فروش زرشک پفکیقیمت فروش عمده زرشک را می توان از سایت خرید و فروش زرشک پفکی دریافت کرد. خریداران زرشک پفکی می توانند برای دریافت اطلاعات قیمت و همچنین اطلاعات کیفی محصول به سایت فروشگاه های معتبر فروش زرشک مراجعه کنند. کسانی که مشکل در تشخیص زرشک مرغوب پفکی از نوع نامرغوب آن دارند می توانند با درخواست نمونه زرشک و مشاهده رنگ آن و حتی چشیدن طعم آن زرشک مرغوب را از نوع نامرغوب آن تشخیص بدهند. یک راهکار دیگر برای تشخیص زرشک مرغوب از نوع نامرغوب آن این است که آن را با فشردن تشخیص دهید به این صورت که چند دانه زشک را فشرده تا به حالت چروک در آید و آن را رها کنید اگر به حالت اولیه خود بازگشت زرشک از نوع مرغوب است به زبان دیگر باید زرشک حالت ارتجاعی خود را حفظ کند و  پس از فشردن به شکل اولیه خود باز گردد.

بیشتر ببینید: قیمت روزانه زرشک پفکی

تماس با ما